Caddebostan Kültür Merkezi’nde Şaman Esintileri

 

“Sanatçı, çevresindekileri olduğu gibi görmez, kendi olduğu gibi görür.“

-Alfred Tonnelle

Yüzlerce yıldır sanat, insanın kendini ve iç dünyasını ifade edebilmesi için etkin bir iletişim aracı olarak görülür. Öyle ki günümüzün dijital dünyasında halen hedef kitlenin ilgisini tek bir noktaya yönlendirmek için belli başlı görsel ve işitsel öğelerden yararlanılması, mesajın karşı tarafa daha etkin bir şekilde ulaşmasında önemli bir rol oynar. Görsel sanatlar ise bu durumun renkler, çizgiler, ışık ve belli başlı imgelerden oluşan bölümüdür.

Dünyanın en eski baskı teknikleri arasında yer alan ağaç baskı tekniği, günümüzde oldukça küçük çaplı bir kesim tarafından devam ettirilse de modern dünyanın hızlı ve hazırcı karakterine direniş gösteriyor. 1966 Malatya doğumlu ksilografi, diğer adıyla ağaç baskısı sanatçısı Hasan Kıran, Türkiye’nin ardından Japonya’da aldığı eğitimle ilerlemeyi seçtiği alanın öncü isimleri arasına girerek yaptığı büyük boyuttaki eserleri ile dikkatleri üzerine çekiyor. 1991’den beri Türkiye, Almanya ve Japonya’da açtığı sergilere bu ekim ayında bir yenisi daha Caddebostan Kültür Merkezi’nde eklendi. 31 Ekim günü son bulan olan serginin ana teması “Şamanistik Senfoni/Çanlar.” Sanatçı, kültürel ürünleri sürrealist bir yaklaşımla yeniden biçimlendiriyor ve eserlerin ahşap üzerinde hayat bulmasını sağlıyor.